Dag 4 van de 2e chemo-kuur (door RT)


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



Het is 10 juli. Jitske slaapt. Het dagritme wordt bepaald door de medicijnen en door Mees. Om 8 uur moeten de eerste tabletten en drankjes worden ingenomen. Daarna even onder de douche. De morfinepleisters mogen nat worden want die worden zo dadelijk toch vervangen. Het anti-bioticum en het ijzerpreparaat worden toegediend via de sonde, andere middelen gaan rectaal.
Na een half uur zijn de vaste medicaties toegedient. Toch doen de heupen nog dermate pijn dat Jitske behoefte heeft aan een extra pijnstiller, Oxinorm genaamd. Over anderhalve week mogen de heupen bestraald worden om de pijn te verlichten. Tot die tijd zal Jitske het met de beschikbare pijnstillers moeten doen.

De nachten zijn tot nog toe rustig. Nou ja, met uitzondering van het heftige onweer dan. Jitske wordt daar wel wakker van, terwijl ik daar ontspannen doorheen slaap. Ook Mees heeft daar geen last van. Wel heeft hij iedere morgen last van een volle poepbroek die volgens hem direct verschoond dient te worden. Dat achten wij een goed teken en de eerste stapjes op weg naar zindelijkheid. Vrienden van ons hadden eens geadviseerd dat het voor zijn bewustwording goed zou zijn om hem in zijn blote niksie te laten lopen. Dat hebben we twee dagen volgehouden. We zijn er mee gestopt toen we een poepspoor aantroffen van de voordeur naar de achterdeur en we Mees de kat zagen besproeien. (Dit kan misschien territotiumdrift zijn geweest). Hoe dan ook, met de weg der geleidelijkheid zal het ook wel gaan lukken denken we.

Bijwerkingen waar Jitske last van heeft zijn een verder verslechterend gehoor en smaak. "Het is als of mensen onder water tegen me praten" zegt ze. Verder voelt haar huid droog aan. Gelukkig is dit met een body lotion goed te verhelpen. Jitske is ook erg moe. Niet verwonderlijk in de wetenschap dat Jitske bloedarmoede heeft en ook nog eens volgestopt is met chemo. Haar lichaam werkt achter de schermen keihard om dit vergif er zo snel mogelijk weer uit te werken. Om beter aan te sterken wordt er nu ook overgegaan op een meer vezelrijke sondevoeding. Ik heb zojuist de doos met zakjes aangenomen en ging zowat door mijn rug. Dat moet dan wel sterk spul zijn zeg!

Jitske wil graag zelf haar blog bij werken en hier haar verhaal doen. Zodra zij zich voldoende aangesterkt voelt zal zij het toetsenbord ter hand nemen en er lustig op los gaan typen. Tot die tijd zal ik af en toe een update van de status geven.


Jitske

  • Een blog, eentje van mijzelf daar had ik nooit eerder aan gedacht. Dat is voor andere mensen. Ik ben niet zo van de computers, nooit geweest ook. Ben het snel zat op de een of andere manier, heb er geen geduld voor. Maar dit is dan nu toch anders. Graag wil ik mijn liefsten op de hoogte brengen van hoe het met mij gaat. Ik zal jullie proberen zo goed en zo kwaad in te lichten over wat er met en in mij gebeurt. Ook omdat het misschien voor jullie lastig is om altijd maar te moeten bellen. Je hebt ook niet altijd even veel zin om mij aan de lijn te krijgen, maar bent wel oprecht geïnteresseerd naar hoe het met me gaat. Hier heb ik respect voor en daar is dan ook deze blog voor bedoeld.

Gastenboek

Vorige berichten

Archief

Mijn foto's

Mijn filmpjes

Mijn links