Weer even in het ziekenhuis (door RT)


E-mail this post



Remember me (?)



All personal information that you provide here will be governed by the Privacy Policy of Blogger.com. More...



De tweede chemo verliep goed. Er waren welliswaar een aantal vervelende bijwerkingen, maar de gevreesde koorts was uitgebleven. Echter vanmorgen (maandag) ontstond er toch enige reden tot zorg. Jitske voelde zich misselijk en lag zwetend in haar bed. De thermometer om advies gevraagd en deze liet het kwik bij 38,8 stoppen. Oeps, dat betekende toch weer koorts.

Vanwege de misselijkheid kreeg Jitske ook braakneigingen en spontaan braakte ze de sonde uit.

Dat was niet zo heel erg, want die zou vandaag sowieso vervangen worden. Het betekende alleen dat ze gedurende enkele uren geen voeding tot zich kon nemen.

Daarop heb ik het ziekenhuis gebeld waarna we werden doorverwezen naar de EHBO-post. Daar werd Jitske onderworpen aan een lichamelijk onderzoek en een uitgebreidde vragenlijst. Tevens werden er bloedmonsters afgenomen en een rontgenfoto van de borstkas gemaakt. De bloeddruk werd gemeten en o jee, deze bleek wederom veel te laag. Al met al was men van mening dat de conditie van Jitske onvoldoende was om nu de chemo-kuur te kunnen voortzetten. Deze wordt dus tot nader order uitgesteld.

De longarts (Dr van Rens) was enigszins bezorgd over de opgetreden koorts en de te lage bloeddruk. Koorts zou er op kunnen wijzen dat er wederom een ontsteking opgetreden is. De meest waarschijnlijke lokatie daarvoor is de directe omgeving van de tumor. Dr van Rens heeft daarop besloten Jitske weer op te nemen in het ziekenhuis. Daar zullen de volgende handelingen uitgevoerd gaan worden.
  • het aanbrengen van een nieuwe sonde
  • het inbrengen van een infuus
  • het inbrengen van extra vloeistof om de bloeddruk te verhogen en uitdroging te voorkomen
  • het nemen van een monster uit het longvocht om te zien of zich daar bacterien of ontstekingsprodukten in bevinden

Sinds Jitske in het ziekenhuis is heeft de koorts zich niet meer laten zien. Dat is op zich een gunstig teken, maar we zullen ook de nacht nog moeten afwachten. Afhankelijk van hoe de conditie van Jitske is, van eventuele koorts en van wat de onderzoeken verder zullen opleveren zal bepaald worden hoe er verder gehandeld zal gaan worden. Vooralsnog kan ik alleen maar zeggen dat Jitske zich weer in het ziekenhuis bevindt en dat de chemo-kuur (tijdelijk) onderbroken wordt.


Jitske

  • Een blog, eentje van mijzelf daar had ik nooit eerder aan gedacht. Dat is voor andere mensen. Ik ben niet zo van de computers, nooit geweest ook. Ben het snel zat op de een of andere manier, heb er geen geduld voor. Maar dit is dan nu toch anders. Graag wil ik mijn liefsten op de hoogte brengen van hoe het met mij gaat. Ik zal jullie proberen zo goed en zo kwaad in te lichten over wat er met en in mij gebeurt. Ook omdat het misschien voor jullie lastig is om altijd maar te moeten bellen. Je hebt ook niet altijd even veel zin om mij aan de lijn te krijgen, maar bent wel oprecht geïnteresseerd naar hoe het met me gaat. Hier heb ik respect voor en daar is dan ook deze blog voor bedoeld.

Gastenboek

Vorige berichten

Archief

Mijn foto's

Mijn filmpjes

Mijn links